شهدای مالواجرد

شهدای روستای مالواجرد - شهرستان جرقویه - استان اصفهان

شهدای مالواجرد

شهدای روستای مالواجرد - شهرستان جرقویه - استان اصفهان

شهید تقی صادقی مالواجردی

سه شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۴:۳۳ ب.ظ

شهید تقی صادقی مالواجردی

هشتم دی ۱۳۲۹، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش محمد، بنا و معمار بود و مادرش،شهربانو نام داشت.

تاپایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت.

کارمند شرکت نفت بود.

سال۱۳۵۵ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد.

پس از اتمام سربازی به شغل مکانیکی روی آورد و به استخدام شرکت ملی نفت درآمد. با تکثیر اعلامیه‌های امام خمینی(ره) و برپایی تظاهرات، در مبارزه با حکومت پهلوی حضور داشت. در همین مبارزه، هنگامی که کارگران در تأمین معاش خود مشکل داشتند، مبلغ 300 هزار تومان از آیت‌الله پسندیده دریافت و بین آنها پخش کرد. سرانجام در 21 بهمن سال 1357 در خیابانی از تهران که اکنون 15 خرداد نام دارد، هدف گلوله مأموران حکومت پهلوی قرار گرفت و یک ماه بعد یعنی 21 اسفند سال 1357 در بیمارستان به شهادت رسید.

مزار ایشان در بهشت زهرای تهران در قطعه 21 ردیف 62 شماره 3 واقع است.

شهید تقی صادقی

اطلاعات بیشتر درباره شهید

در سامانه گلزار:

https://www.golzar.info/16696

وصیتنامه شهید تقی صادقی مالواجردی:

اشهد ان لا اله الّا الله، اشهد انّ محمداً رسول الله، اشهد انّ علیاً ولی الله.

پس از اعتراف و اقرار به وحدانیت خداوند یگانه و متعال و اقرار به آخرین فرستاده او حضرت محمد (ص) و جانشین بلافصل او حضرت علی بن ابی طالب(ع) و ائمه معصومین و اطهار که آخرین باز مانده آنها و امام زمان حضرت ولیعصر(عج)، وصیت میکنم که اگر مردم و از دنیا رفتم تماماً و مو به مو به وصیت نامه ام عمل کنید.

و آن عبارت از اینست که اولاً بدهی و بستانکاریهای من که در دفتر تقویم نوشته ام آنرا بردارید و اگر با کسی حسابی دارم بپردازید و دوم اینکه در مورد احوال و دارایی من و زن و بچه من پدرم وصی من میباشد که از او خواهش میکنم در این مورد با آقای گذرلو، مشورت کند و درباره چیزهائیکه از من باقیمانده است طبق برنامه شرع مقدس اسلام رفتار کند.

که هیچگونه دینی چه به مردم و چه نسبت به خداوند عزیز نداشته باشم، ضمناً از طرف من از تمام کسانیکه با آنها کوچکترین ارتباطی داشتم حتی یک سلام و علیک اعم از فامیل و غیر فامیل آشنا و بچه محل و از همه برای من حلالیت بطلبید و از آنها بخواهید که هرگونه حقی به گردن من دارند برای رضای خدا از حقوقشان نسبت به من درگذرند و مرا حلال کنند.

هیجدهم شهریور هزار و سیصد و پنجاه و هفت برابر با روز شنبه ششم شوال.

منبع: مرکزاسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ


تکریم خانواده شهید تقی صادقی در دهه مبارکه فجر1393

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارکه فجر مهندس عباس کاظمی معاون وزیر نفت، ناصر خالقی مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران و جمعی از مدیران ارشد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با حضور در منزل شهید " تقی صادقی"  به خانواده این شهید بزرگوار  ادای احترام  کردند.


 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش،مهندس عباس کاظمی در این دیدار صمیمانه که عصر دوشنبه 20 بهمن انجام شد، ضمن تکریم از خانواده این شهید صبر آنان را ستودنی دانست و توفیق روزافزون خانواده شهدا را از درگاه ایزد منان مسئلت کرد.

در ادامه همسر شهید صادقی به بیان خاطراتی از این شهید در مدت دو سال و نیم زندگی مشترک با وی پرداخت و صبر و متانت این شهید بزرگوار را از جمله صفات بارز وی عنوان کرد.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی